Podujatie pre podnikateľov a živnostníkov pripravila Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania (NARMSP) v rámci projektu Euro Road Show, ktorý realizuje z finančných zdrojov Ministerstva hospodárstva SR v 18 mestách južného a severného Slovenska.
Ako pre TASR uviedla produkčná manažérka NARMSP Katarína Schmidtová, \"cieľom týchto seminárov je odovzdať čo najväčšiemu počtu podnikateľov informácie o zavedení eura tak, aby bol ich prechod na euromenu čo najjednoduchší. Podnikatelia sa zaujímajú predovšetkým o rozdiely medzi konverzným a trhovým kurzom, platnosť kontraktov po zmene meny a dopad na účtovníctvo a daňovú oblasť\".
Napriek tomu, že semináre organizuje agentúra v rámci vládnej informačnej kampane a účastníci majú možnosť získavať informácie bezplatne, v Prešove sa na podujatí zúčastnilo len 20 podnikateľov z regiónu.
Projektu Euro Road Show predchádzal reprezentatívny prieskum pripravenosti podnikateľov na zavedenie eura, ktorý uskutočnila NARMSP v marci tohto roku. Z výsledkov prieskumu vyplýva, že 18 % opýtaných vidí v zavedení novej meny výhodu alebo príležitosť pre svoje podnikanie. Takmer polovica firiem považuje prijatie eura za okolnosť bez podstatného vplyvu na svoju činnosť a necelá tretina sa domnieva, že náklady so zavedením eura nebudú adekvátne vykompenzované prínosmi. Najvyužívanejším zdrojom informácií je podľa výsledkov prieskumu denná tlač a informačné zdroje na internete.